Task 6: Color Tunes

From Chopin's "Grande Valse Bril­liante", the chil­dren of our "Sied­lungss­chule" - a part of our school in a small dis­trict of Bo­bin­gen - were in­spired and paint­ed their feel­ings in col­or­ful pic­tures.

In the video they tell what they thought and felt. The video will be giv­en to the Pol­ish Eras­mus part­ners who se­lect­ed this mu­sic for us.

Von Cho­pins "Gran­de Val­se Bril­li­an­te" ha­ben sich die Kin­der der Sied­lungs­schu­le in­spi­rie­ren las­sen und ih­re Ge­füh­le in far­bi­ge Bil­der ge­malt.

 

 Im Vi­deo er­zäh­len sie, was sie da­bei ge­dacht und ge­fühlt ha­ben. Das Vi­deo be­kom­men die pol­ni­schen Eras­mus-Part­ner, die die Mu­sik für uns aus­ge­wählt hat­ten.

We se­lect­ed the Hun­gar­i­an Dance No. 5 from Jo­hannes Brahms for our Pol­ish friends. These are the pic­tures:

Wir ha­ben für un­se­re pol­ni­schen Freun­de den Un­ga­ri­schen Tanz Nr. 5 von Jo­han­nes Brahms aus­ge­wählt. Die­se Bil­der sind dar­aus ent­stan­den: